Published on September 21, 2023

Persbericht - Netherlands France Chamber of Commerce

Netherlands France Chamber of Commerce

Een nieuwe stap voor Nederlands bedrijfsleven in Frankrijk

De Netherlands Business Council France is vanaf heden de Netherlands France Chamber of Commerce. Deze naamswijziging is niet alleen een reflectie van onze voortdurende toewijding aan het bevorderen van sterke zakelijke banden tussen Nederland en Frankrijk, maar is ook het resultaat van onze recent verkregen certificering als een officiële Chambre de Commerce door de Franse overheid.

Natuurlijk evolutie
Met de nieuwe naam, Netherlands France Chamber of Commerce, versterken we onze positie als hét platform voor Nederlandse en Franse bedrijven om te netwerken, kennis te delen en gezamenlijk te groeien. Deze naamsverandering is een natuurlijke evolutie van onze organisatie: we blijven ons inzetten om een brug te slaan tussen de zakelijke gemeenschappen van beide landen.

De Netherlands France Chamber of Commerce blijft een vertrouwde bron van informatie, ondersteuning en samenwerking voor bedrijven die zich bezighouden met bilaterale handel en investeringen tussen Nederland en Frankrijk. "We blijven streven naar het faciliteren van zakelijke kansen, het aanmoedigen van innovatie en het stimuleren van duurzame groei met behulp van het netwerk waaraan we de afgelopen jaren hebben gebouwd," aldus Anouk Zoet, Managing Director.

We zijn verheugd om onze nieuwe naam, de Netherlands France Chamber of Commerce, te introduceren. Deze verandering weerspiegelt onze diepgewortelde betrokkenheid bij het bevorderen van economische samenwerking tussen Nederland en Frankrijk. “Het team is vastberaden om onze rol als katalysator voor zakelijk succes voort te zetten en om een bloeiende omgeving te creëren waarin bedrijven gedijen," aldus Maarten de Bruijn, voorzitter van de Netherlands France Chamber of Commerce.

Nederlandse Ambassade in Parijs
“We feliciteren de Netherlands France Chamber of Commerce met de accreditatie als bilaterale Kamer van Koophandel door de Franse overheid. De economische relatie tussen Nederland en Frankrijk zit in de lift – inmiddels is Frankrijk de derde exportbestemming van Nederland. Dit zien we ook terug in de groeiende behoefte van het Nederlandse bedrijfsleven aan een netwerk in Frankrijk, waarin kennis en kansen worden gedeeld.”, aldus Jan Versteeg, Ambassadeur van Nederland in Frankrijk.

NLinBusiness.com
Daan Marks, directeur International Business van NLinBusiness.com: “Onze ambitie is om Nederlandse bedrijven overal ter wereld te helpen met zakendoen o.a. door ze toegang te bieden aan een betrouwbaar lokaal Nederlands business netwerk. De Netherlands France Chamber of Commerce is één van de parels in het wereldwijde NL Business Hubs netwerk die dit mogelijk maakt. In nauwe samenwerking met de ambassade biedt het dé ingang naar ondernemen in de Franse markt. Dit maakt het ondernemen in Frankrijk een stuk toegankelijker voor Nederlandse ondernemers.”

De Netherlands France Chamber of Commerce kijkt ernaar uit om haar leden, partners en de bredere zakelijke gemeenschap te verwelkomen in dit nieuwe hoofdstuk van grensoverschrijdende samenwerking en groei.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Anouk Zoet, Managing Director via az@nlbc.fr

Parijs, 21 september 2023